NRD Начало
Петък, 20 Септември 2024
Начало Авансцена Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас
2913
Авансцена

Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас

Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас. Той развива идеята си за „Призрачни хоризонти“ на три локации в София.Откриването е на 13 юни, като стартира в галерия „Пунта“, постепенно преминава към галерия „Поста“, а след това и в двора на „Гьоте институт“ - България. Експозицията „Призрачни хоризонти“ може да бъде разгледана до 6 юли, съобщават организаторите

| 10 Юни 2024, 16:07 ч.
Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас
Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас
Снимка © „Гьоте институт“ - София

Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас. Той развива идеята си за „Призрачни хоризонти“ на три локации в София.

Варненската опера ще представи тази вечер на форума Опера в Летния театър Триптиха от едноактни опери на Пучини „Мантията“, „Сестра Анджелика“ и „Джани Скики“. Постановката е с декори и костюми от Пучиниевия фестивал в Торе дел Лаго в Италия, а адаптацията за лятната сцена във Варна е на режисьорката Ада Гура. 

Спектакълът е посветен на 100-годишнината от смъртта на композитора. Диригент е Якопо Сипари ди Пескасероли, който е дирижирал трите заглавия в Торе дел Лаго през 2018 г. Неотдавна той бе удостоен от фондация „Пучини“ с титлата „Посланик на изкуството на Пучини“. Според него Триптихът, който е последната завършена творба на композитора, е може би най-трудната му опера. Тя е написана по време на Първата световна война като отговор на страданията, породени от събитията. 

Постановката е едно от най

Белоградчик е домакин на международен пътуващ симпозиум на акварела. Организатор и спонсор на форума е архитект Пламен Мирянов и неговата фондация „Нашият дом е България“, която има за цел да популяризира красивите места в България и да утвърждава националните традиции. Това каза каза уредникът в Художествена галерия „Вълчо Вълчев“ в Белоградчик Елена Джунинска.

Началото на симпозиума беше поставено с откриването на изложбата „Акварели от три континента“. Неин инициатор е Краси Тодоров и е организирана със съдействието на фондация IWS – Bulgaria, допълни Джунинска.

В продължение на четири дни художници ще творят сред Белоградчишките скали. Техните произведения ще намерят място в изложбата при следващите гостувания в различни градове на България и по света. Така те ще се превърнат в своеобразни посланици на Белоградчик и неговата уникална природа и история. В пленера у

С аудио-визуален спектакъл, концерт, комедийно шоу и много изложби започна общностният фестивал "48 часа "Варуша юг" във Велико Търново. Той се провежда в старата част на града и привлече много хора както от страната, така и от чужбина. Посетителите на общностното събитие могат да присъстват на над 100 различни прояви на повече от 120 участника, които се провеждат на близо 50 места. 

Първите събития бяха открити още в ранните следобедни часове. В Изложбени зали "Рафаел Михайлов" посетителите можеха да разгледат изложбите "Мисли преди да пораснеш" и "Ако съдим книгата по корицата", а любителите на музиката да потанцуват на диджей парти на Самоводската чаршия. Малко по-късно израелският визуален артист, живеещ в Ирландия, Моран Бийн-нун се включи с уъркшоп и пърформанс, озаглавен "Това, което водата шепне". По същото време на плажа край река "Янтра" Йоана Стоянова

Аз съм българин и принадлежа само и единствено на тази земя. Ако усетя, че си отивам, то последното ми желание ще е да се върна пак тук. Това Алексис Вайсенберг казва на пресконференция в през 2001 година, ден преди премиерата на документалния филм за него „Обичам музиката“.

Лентата е снимана през 2000 г. от Швейцарската телевизия, в копродукция с БНТ. Режисьор е Мандо Бернардинело, а сценарист – Освалдо Тритен. Официалното представяне у нас е в Народния театър „Иван Вазов“.

Днес се навършват 95 години от рождението на големия български пианист. Той се появява на бял свят под името Зигисмунд Паул Вайсенберг – на 26 юли 1929 г. в София. Известно време живее с родителите си в Пловдив. 

ГОРД УЧЕНИК НА ПАНЧО ВЛАДИГЕРОВ

„Като единствено дете аз споделях музикалните наслади, които майка ми толкоз обичаше – особено слуша

Галерия „Аросита“ ще бъде домакин на изложбата „Невинни игри“.

Неин автор е художничката Лина Бо, която ще представи там творбите си в периода 19 септември - 3 октомври, съобщават организаторите.

От екипа отбелязват, че артистичният път на авторката минава през Лондон и Ню Йорк.

„Невинни игри“ е експозиция, подбрана специално за пространството на галерия „Аросита“. С нея Лина Бо се откроява като артист, който смело предизвиква установените норми и отстоява женската независимост и свобода. Нейните картини са наситени с многопластова символика и разкриват жена, която не се подчинява на наложените стереотипи и отстоява своята идентичност“, разказват от галерията.

Те посочват, че Лина Бо използва своя образ, за да представи трансформацията на жената – от скритите й желания до нейната непокорна същн

Откриването е на 13 юни, като стартира в галерия „Пунта“, постепенно преминава към галерия „Поста“, а след това и в двора на „Гьоте институт“ - България. 

Експозицията „Призрачни хоризонти“ може да бъде разгледана до 6 юли, съобщават организаторите.

„Призрачни хоризонти“ на Клеменс Бер се разгръща едновременно в галериите Пунта и Поста и в двора на Гьоте-институт в София. Отправна точка на работите, инсталациите и обектите, е идеята за руини, не само като останки от нещо отминало, а и като изкуствена структура („фалшиви руини“), романтизираща миналото“, разказват от екипа. 

Те отбелязват, че при първото си посещение в София художникът е заинтригуван от историята на хотел „Арена ди Сердика“ (срещу „Гьоте институт“) — шестетажна модерна сграда, построена върху останките на античен римски амфитеатър от III век, открити при изкопите на строежа. 

„Въпреки протестите на местната общност от археолози и историци, настояващи, че общината трябва да запази останките, хотелът все пак е построен, като част от руините са запазени видими като елемент от архитектурната среда“, разказват от екипа.

Деветото поредно издание на Международния китарен фестивал GuitART ще изненада пловдивчани и гости на града от 4 до 6 октомври, съобщиха от община Пловдив.

Любителите на класическата китара ще имат възможност да чуят богата програма, включваща както световноизвестни китаристи и музикални групи, така и новоизгряващи млади таланти.

В рамките на фестивала ще има концерти, майсторски класове, лекции, международен конкурс за класическа китара и музикални работилници. Фламенко, аржентинско танго, джаз, фънк и класика пък са само част от музикалните стилове, които меломаните ще имат възможност да чуят.

„Радваме се да посрещнем отново в Пловдив някои от най-талантливите китаристи и музиканти в света. Нашата публика може да очаква невероятни изпълнения, които ще покажат красотата и емоционалността на най-популярния музикален инструмент“, съобщават организато

Научнофантастичният хорър "Пришълецът: Ромул" оглави боксофис класацията на Северна Америка, съобщават световните осведомителни агенции.

Филмът, режисиран от уругваеца Феде Алварес, реализира приходи от 41,5 милиона долара през дебютния си уикенд в киносалоните на САЩ и Канада. Постъпленията му от международните пазари възлизат на 66,7 милиона долара. 

Действието на "Пришълецът: Ромул" се развива между това на първите два филма от поредицата - емблематичните "Пришълецът" (1979) на Ридли Скот и "Пришълците" (1986) на Джеймс Камерън. Главната роля изпълнява актрисата Кейли Спейни.

"Пришълецът: Ромул" е деветият филм от вселената на "Пришълецът", чието начало преди 45 години поставя едноименният хорър на Скот. Анализаторите определят дебюта му в северноамериканския боксофис като "отличен". 

След три седмици на върха филмът "Дедпул &

Певецът, пианист, тромпетист и композитор Боби Вълчев подари на хиляди пловдивчани и гости на града джаз концерт в Античния театър, който премина под светлината на общо 17 000 свещи. Публиката наброяваше няколко хиляди души, а Вълчев и музикантите от Биг Бенд - Пловдив изпълниха за тях световноизвестни джаз произведения на Франк Синатра, Майкъл Бубле, Луис Армстронг и много други. 

Концертът беше открит с песента "Cry me a river" и продължи с други познати джаз класики като "Sway" и "Fly me to the moon". Към някои от песните Боби Вълчев добави авторски акцент, като засвири на тромпет заедно с Биг Бенд - Пловдив. Комбинацията от джаз музика и инсталацията от хиляди свещи превърна вечерта във визуален спектакъл.

Според организаторите на събитието идеята за изявата на свещи се ражда в Дубай, като подобни концерти с толкова голям брой свещи са рядкост. Към м

Фестивалното градче на деветото издание на "Узана поляна фест" отваря врати днес, съобщават организаторите от Община Габрово. 

Форумът се разгръща не толкова като територия, колкото като активности и преживявания за посетителите. Очакванията са фестивалът да събере хиляди хора, обединени от идеята планетата ни да бъде по-добро място за нашите деца, съобщават местната администрация. 

"Узана поляна фест" традиционно се превръща в най-голямото събитие у нас, което си поставя за цел в края на третия ден всеки участник да е придобил поне по един еконавик, който да продължи да прилага в ежедневието си.

Тази година ще бъде представен нов елемент на събитието - зоната Ин/Ян. Тя е в отделен център, който ще бъде разположен на поляната, точно до почивна база “Горски дом”. Освен йога практики и беседи, програмата ще включва още различни арт ателиета и арт терапи

За първи път в историята на „Аполония“ един режисьор има две премиери в рамките на Празниците на изкуствата „Аполония“ и за първи път е програмиран сериал. В две поредни вечери режисьорът Павел Г. Веснаков представи първия епизод на сериала „Всичко за сина ми“ и игралния филм „Безветрие“.

„За първи път ми се случва да представям и филм, и сериал, а реакцията на публиката е много интересна за мен, защото по интересен начин темите и във филма, и в сериала се припокриват“, каза Павел Г. Веснаков.

Той отбеляза, че и в двата проекта става дума за едно разпаднало се семейство. В едната продукция историята е разказана по много достъпен за широката аудитория начин, а в другата е крайно радикална като подход. „И се надявам, че публиката ще бъде отворени сетива за по-крайния и по-художествено рискован начин на раз

Започвайки с тази история Бер издига в двора на Гьоте-институт шестметрова скулптура от дърво и различни строителни материали, наподобяваща незавършена симбиоза между модерни елементи и псевдоантични останки („изкуствени руини“). Тя открито се заиграва с темата за „архитектурните интерпретации“, опитващи се да прокарат мост между миналото и настоящето. Композицията е издигната върху колони, които не са от камък, а от оребрен PVC материал, използван за покриви на временни конструкции, и стои като цитат, препращащ към историята на Сердикийския амфитеатър. Този подход е познат още от XVIII век, когато фалшиви руини, наподобяващи останките на антични сгради, са строени в ландшафтните паркове на Западна Европа, казват още организаторите.

По думите им, темата за разрушението и реконструкцията продължава в работите, изложени в галериите „Пунта“ и „Поста“. 

„Серията обекти — кутии от стъкло и плексиглас — имитират езика на градската среда: провизорно закрити с различни материали счупени прозорци, ремонтирани витрини, временни решения. Пукнатините в стъклото, запечатани със силикон, създават красиви абстрактни рисунки, които освен това поддържат отделните парчета заедно. In Situ работа в тази техника изпълва витрината на „Поста“. Голямото стъкло, невидим разделител между вън и вътре, частно и публично, става видимо и интересно, когато бива натрошено и поправено. Мащабна скулптура в „Пунта“ структурно дублира архитектурните елементи на пространството. Средата се появява два пъти: веднъж като себе си и веднъж като реконструкция — врата, ъгъл, рамка, прозорци — същите, но различни, като двойник от друго измерение“, казват от екипа.

Те разказват, че използването на реставрацията като артистична техника е основна характеристика на тези работи. Подобно на фалшивите руини на Руиненберг до Сан Суси в Потстдам, тези обекти са първоначално изградени в естетика на разпад. Това, което ги предпазва от разруха, е и това, което ги формира. Според автора това, което избираме да съхраним, е това, което избираме да помним. Наративът на историята е изгубен в интерпретации, подобно копие на копие с изгубен оригинал, като така се изравнява с фикция. Бъдещето се очертава в хоризонт, преследван от безкрайно повторение на миналото. 

/ВСР

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
С концерт и изложби ямболският Безистен отбеляза девет години от преобразуването си в културно-информационен център
Девета поредна година Ямбол празнува възраждането на символичната за града сграда на Безистена, вече като културно-информационен център. Изложба с „говорещи” картини н ...
Искам да покажа на българската публика Хелга Парис като личност, каза Инка Шубе
Искам да покажа на българската публика Хелга Парис като личност, която много внимателно, много осъзнато наблюдава заобикалящата я среда и приема всичко присърце и директно. Това к ...
Съюзът на българските художници обяви дванадесетте творци, които заминават за Париж през 2025 година
Дванадесетте български творци, които ще заминат догодина за Париж по програмата „Сите-де-з-ар“ бяха обявени тази вечер с изложба в Съюза на българските художници на ул. ...
„Силна вода“ открива есенното издание на кинофестивала „24 през 2024“
Филмът „Силна вода“ открива този петък, 20 септември, есенното издание на фестивала за българско класическо кино „24 през 2024“. Вечерта в кино „Одео ...
В Силистра откриха изложба с творби на художници, поставили началото на изобразителното изкуство в града
Изложба със заглавие „Първите“ беше открита в Художествената галерия в Силистра. Тя е с творби от фонда на галерията, дело на художници, поставили началото на изобрази ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
С концерт и изложби ямболският Безистен отбеляза девет години от преобразуването си в културно-информационен център
Девета поредна година Ямбол празнува възраждането на символичната за града сграда на Безистена, вече като културно-информационен център. Изложба с „говорещи” картини н ...
Продължителни аплодисменти и викове „Браво“ за Готие Капюсон и Аугустин Хаделих
Публиката изпълни до краен предел зала „България“ в четвъртък вечер, за откриването на новия сезон на Софийската филхармония. С продължителни аплодисменти и викове &bd ...
Искам да покажа на българската публика Хелга Парис като личност, каза Инка Шубе
Искам да покажа на българската публика Хелга Парис като личност, която много внимателно, много осъзнато наблюдава заобикалящата я среда и приема всичко присърце и директно. Това к ...
Тишината има собствен звук, казва художникът Стефан Качаков с новата си изложба
Изложба с 33 акварелни платна, повечето нови и непоказвани до момента подреди художникът Стефан Качаков в Ямбол. Експозицията е озаглавена „Тишина“ и показва красотата ...
Съюзът на българските художници обяви дванадесетте творци, които заминават за Париж през 2025 година
Дванадесетте български творци, които ще заминат догодина за Париж по програмата „Сите-де-з-ар“ бяха обявени тази вечер с изложба в Съюза на българските художници на ул. ...
Тикер в 01:00 ч.
Девета поредна година Ямбол празнува възраждането на символичната за града сград ...
Начало Авансцена
2913
Авансцена

Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас

Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас. Той развива идеята си за „Призрачни хоризонти“ на три локации в София.Откриването е на 13 юни, като стартира в галерия „Пунта“, постепенно преминава към галерия „Поста“, а след това и в двора на „Гьоте институт“ - България. Експозицията „Призрачни хоризонти“ може да бъде разгледана до 6 юли, съобщават организаторите.

| 10 Юни 2024, 16:07 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас
Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас
Снимка © „Гьоте институт“ - София

Художникът Клеменс Бер ще представи първа самостоятелна изложба у нас. Той развива идеята си за „Призрачни хоризонти“ на три локации в София.

Откриването е на 13 юни, като стартира в галерия „Пунта“, постепенно преминава към галерия „Поста“, а след това и в двора на „Гьоте институт“ - България. 

Варненската опера ще представи тази вечер на форума Опера в Летния театър Триптиха от едноактни опери на Пучини „Мантията“, „Сестра Анджелика“ и „Джани Скики“. Постановката е с декори и костюми от Пучиниевия фестивал в Торе дел Лаго в Италия, а адаптацията за лятната сцена във Варна е на режисьорката Ада Гура. 

Спектакълът е посветен на 100-годишнината от смъртта на композитора. Диригент е Якопо Сипари ди Пескасероли, който е дирижирал трите заглавия в Торе дел Лаго през 2018 г. Неотдавна той бе удостоен от фондация „Пучини“ с титлата „Посланик на изкуството на Пучини“. Според него Триптихът, който е последната завършена творба на композитора, е може би най-трудната му опера. Тя е написана по време на Първата световна война като отговор на страданията, породени от събитията. 

Постановката е едно от най

Белоградчик е домакин на международен пътуващ симпозиум на акварела. Организатор и спонсор на форума е архитект Пламен Мирянов и неговата фондация „Нашият дом е България“, която има за цел да популяризира красивите места в България и да утвърждава националните традиции. Това каза каза уредникът в Художествена галерия „Вълчо Вълчев“ в Белоградчик Елена Джунинска.

Началото на симпозиума беше поставено с откриването на изложбата „Акварели от три континента“. Неин инициатор е Краси Тодоров и е организирана със съдействието на фондация IWS – Bulgaria, допълни Джунинска.

В продължение на четири дни художници ще творят сред Белоградчишките скали. Техните произведения ще намерят място в изложбата при следващите гостувания в различни градове на България и по света. Така те ще се превърнат в своеобразни посланици на Белоградчик и неговата уникална природа и история. В пленера у

С аудио-визуален спектакъл, концерт, комедийно шоу и много изложби започна общностният фестивал "48 часа "Варуша юг" във Велико Търново. Той се провежда в старата част на града и привлече много хора както от страната, така и от чужбина. Посетителите на общностното събитие могат да присъстват на над 100 различни прояви на повече от 120 участника, които се провеждат на близо 50 места. 

Първите събития бяха открити още в ранните следобедни часове. В Изложбени зали "Рафаел Михайлов" посетителите можеха да разгледат изложбите "Мисли преди да пораснеш" и "Ако съдим книгата по корицата", а любителите на музиката да потанцуват на диджей парти на Самоводската чаршия. Малко по-късно израелският визуален артист, живеещ в Ирландия, Моран Бийн-нун се включи с уъркшоп и пърформанс, озаглавен "Това, което водата шепне". По същото време на плажа край река "Янтра" Йоана Стоянова

Аз съм българин и принадлежа само и единствено на тази земя. Ако усетя, че си отивам, то последното ми желание ще е да се върна пак тук. Това Алексис Вайсенберг казва на пресконференция в през 2001 година, ден преди премиерата на документалния филм за него „Обичам музиката“.

Лентата е снимана през 2000 г. от Швейцарската телевизия, в копродукция с БНТ. Режисьор е Мандо Бернардинело, а сценарист – Освалдо Тритен. Официалното представяне у нас е в Народния театър „Иван Вазов“.

Днес се навършват 95 години от рождението на големия български пианист. Той се появява на бял свят под името Зигисмунд Паул Вайсенберг – на 26 юли 1929 г. в София. Известно време живее с родителите си в Пловдив. 

ГОРД УЧЕНИК НА ПАНЧО ВЛАДИГЕРОВ

„Като единствено дете аз споделях музикалните наслади, които майка ми толкоз обичаше – особено слуша

Галерия „Аросита“ ще бъде домакин на изложбата „Невинни игри“.

Неин автор е художничката Лина Бо, която ще представи там творбите си в периода 19 септември - 3 октомври, съобщават организаторите.

От екипа отбелязват, че артистичният път на авторката минава през Лондон и Ню Йорк.

„Невинни игри“ е експозиция, подбрана специално за пространството на галерия „Аросита“. С нея Лина Бо се откроява като артист, който смело предизвиква установените норми и отстоява женската независимост и свобода. Нейните картини са наситени с многопластова символика и разкриват жена, която не се подчинява на наложените стереотипи и отстоява своята идентичност“, разказват от галерията.

Те посочват, че Лина Бо използва своя образ, за да представи трансформацията на жената – от скритите й желания до нейната непокорна същн

Експозицията „Призрачни хоризонти“ може да бъде разгледана до 6 юли, съобщават организаторите.

„Призрачни хоризонти“ на Клеменс Бер се разгръща едновременно в галериите Пунта и Поста и в двора на Гьоте-институт в София. Отправна точка на работите, инсталациите и обектите, е идеята за руини, не само като останки от нещо отминало, а и като изкуствена структура („фалшиви руини“), романтизираща миналото“, разказват от екипа. 

Деветото поредно издание на Международния китарен фестивал GuitART ще изненада пловдивчани и гости на града от 4 до 6 октомври, съобщиха от община Пловдив.

Любителите на класическата китара ще имат възможност да чуят богата програма, включваща както световноизвестни китаристи и музикални групи, така и новоизгряващи млади таланти.

В рамките на фестивала ще има концерти, майсторски класове, лекции, международен конкурс за класическа китара и музикални работилници. Фламенко, аржентинско танго, джаз, фънк и класика пък са само част от музикалните стилове, които меломаните ще имат възможност да чуят.

„Радваме се да посрещнем отново в Пловдив някои от най-талантливите китаристи и музиканти в света. Нашата публика може да очаква невероятни изпълнения, които ще покажат красотата и емоционалността на най-популярния музикален инструмент“, съобщават организато

Научнофантастичният хорър "Пришълецът: Ромул" оглави боксофис класацията на Северна Америка, съобщават световните осведомителни агенции.

Филмът, режисиран от уругваеца Феде Алварес, реализира приходи от 41,5 милиона долара през дебютния си уикенд в киносалоните на САЩ и Канада. Постъпленията му от международните пазари възлизат на 66,7 милиона долара. 

Действието на "Пришълецът: Ромул" се развива между това на първите два филма от поредицата - емблематичните "Пришълецът" (1979) на Ридли Скот и "Пришълците" (1986) на Джеймс Камерън. Главната роля изпълнява актрисата Кейли Спейни.

"Пришълецът: Ромул" е деветият филм от вселената на "Пришълецът", чието начало преди 45 години поставя едноименният хорър на Скот. Анализаторите определят дебюта му в северноамериканския боксофис като "отличен". 

След три седмици на върха филмът "Дедпул &

Певецът, пианист, тромпетист и композитор Боби Вълчев подари на хиляди пловдивчани и гости на града джаз концерт в Античния театър, който премина под светлината на общо 17 000 свещи. Публиката наброяваше няколко хиляди души, а Вълчев и музикантите от Биг Бенд - Пловдив изпълниха за тях световноизвестни джаз произведения на Франк Синатра, Майкъл Бубле, Луис Армстронг и много други. 

Концертът беше открит с песента "Cry me a river" и продължи с други познати джаз класики като "Sway" и "Fly me to the moon". Към някои от песните Боби Вълчев добави авторски акцент, като засвири на тромпет заедно с Биг Бенд - Пловдив. Комбинацията от джаз музика и инсталацията от хиляди свещи превърна вечерта във визуален спектакъл.

Според организаторите на събитието идеята за изявата на свещи се ражда в Дубай, като подобни концерти с толкова голям брой свещи са рядкост. Към м

Фестивалното градче на деветото издание на "Узана поляна фест" отваря врати днес, съобщават организаторите от Община Габрово. 

Форумът се разгръща не толкова като територия, колкото като активности и преживявания за посетителите. Очакванията са фестивалът да събере хиляди хора, обединени от идеята планетата ни да бъде по-добро място за нашите деца, съобщават местната администрация. 

"Узана поляна фест" традиционно се превръща в най-голямото събитие у нас, което си поставя за цел в края на третия ден всеки участник да е придобил поне по един еконавик, който да продължи да прилага в ежедневието си.

Тази година ще бъде представен нов елемент на събитието - зоната Ин/Ян. Тя е в отделен център, който ще бъде разположен на поляната, точно до почивна база “Горски дом”. Освен йога практики и беседи, програмата ще включва още различни арт ателиета и арт терапи

За първи път в историята на „Аполония“ един режисьор има две премиери в рамките на Празниците на изкуствата „Аполония“ и за първи път е програмиран сериал. В две поредни вечери режисьорът Павел Г. Веснаков представи първия епизод на сериала „Всичко за сина ми“ и игралния филм „Безветрие“.

„За първи път ми се случва да представям и филм, и сериал, а реакцията на публиката е много интересна за мен, защото по интересен начин темите и във филма, и в сериала се припокриват“, каза Павел Г. Веснаков.

Той отбеляза, че и в двата проекта става дума за едно разпаднало се семейство. В едната продукция историята е разказана по много достъпен за широката аудитория начин, а в другата е крайно радикална като подход. „И се надявам, че публиката ще бъде отворени сетива за по-крайния и по-художествено рискован начин на раз

Те отбелязват, че при първото си посещение в София художникът е заинтригуван от историята на хотел „Арена ди Сердика“ (срещу „Гьоте институт“) — шестетажна модерна сграда, построена върху останките на античен римски амфитеатър от III век, открити при изкопите на строежа. 

„Въпреки протестите на местната общност от археолози и историци, настояващи, че общината трябва да запази останките, хотелът все пак е построен, като част от руините са запазени видими като елемент от архитектурната среда“, разказват от екипа.

Започвайки с тази история Бер издига в двора на Гьоте-институт шестметрова скулптура от дърво и различни строителни материали, наподобяваща незавършена симбиоза между модерни елементи и псевдоантични останки („изкуствени руини“). Тя открито се заиграва с темата за „архитектурните интерпретации“, опитващи се да прокарат мост между миналото и настоящето. Композицията е издигната върху колони, които не са от камък, а от оребрен PVC материал, използван за покриви на временни конструкции, и стои като цитат, препращащ към историята на Сердикийския амфитеатър. Този подход е познат още от XVIII век, когато фалшиви руини, наподобяващи останките на антични сгради, са строени в ландшафтните паркове на Западна Европа, казват още организаторите.

По думите им, темата за разрушението и реконструкцията продължава в работите, изложени в галериите „Пунта“ и „Поста“. 

„Серията обекти — кутии от стъкло и плексиглас — имитират езика на градската среда: провизорно закрити с различни материали счупени прозорци, ремонтирани витрини, временни решения. Пукнатините в стъклото, запечатани със силикон, създават красиви абстрактни рисунки, които освен това поддържат отделните парчета заедно. In Situ работа в тази техника изпълва витрината на „Поста“. Голямото стъкло, невидим разделител между вън и вътре, частно и публично, става видимо и интересно, когато бива натрошено и поправено. Мащабна скулптура в „Пунта“ структурно дублира архитектурните елементи на пространството. Средата се появява два пъти: веднъж като себе си и веднъж като реконструкция — врата, ъгъл, рамка, прозорци — същите, но различни, като двойник от друго измерение“, казват от екипа.

Те разказват, че използването на реставрацията като артистична техника е основна характеристика на тези работи. Подобно на фалшивите руини на Руиненберг до Сан Суси в Потстдам, тези обекти са първоначално изградени в естетика на разпад. Това, което ги предпазва от разруха, е и това, което ги формира. Според автора това, което избираме да съхраним, е това, което избираме да помним. Наративът на историята е изгубен в интерпретации, подобно копие на копие с изгубен оригинал, като така се изравнява с фикция. Бъдещето се очертава в хоризонт, преследван от безкрайно повторение на миналото. 

/ВСР

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
С концерт и изложби ямболският Безистен отбеляза девет години от преобразуването си в културно-информационен център
Искам да покажа на българската публика Хелга Парис като личност, каза Инка Шубе
Съюзът на българските художници обяви дванадесетте творци, които заминават за Париж през 2025 година
„Силна вода“ открива есенното издание на кинофестивала „24 през 2024“
В Силистра откриха изложба с творби на художници, поставили началото на изобразителното изкуство в града
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
С концерт и изложби ямболският Безистен отбеляза девет години от преобразуването си в културно-информационен център
Под прожектора
Продължителни аплодисменти и викове „Браво“ за Готие Капюсон и Аугустин Хаделих
Авансцена
Искам да покажа на българската публика Хелга Парис като личност, каза Инка Шубе
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.